DIDIM TATIL YERLERI-TATIL KÖYLERI-UCUZ TATIL-OTELLER-TURKEI REISEN -TURKEI URLAUB-UCUZ BILET

DIDIM





Didim cografi konumu nedeniyle Ege'de konaklanilabilecek ideal merkezlerden biri. Kusadasi ve Bodrum'a rahatlikla ulasabileceginiz bir konumda bulunan Didim, denizin keyfini sürebileceginiz pek çok kumsala sahip. Altinkum, belki de bileceginiz üzere, yöredeki en ünlü plaj. Yöredeki konaklama seçenekleri hemen her bütçe büyüklügü için bir seyler önerebilecek kadar çesitli. Yakin çevresindeki antik yapilarla birlikte, size hem dogal hem de tarihi zenginlikler sunan Didim, günlük turlarla etrafi kesfetmek için yerlesebileceginiz bir konaklama merkezi adeta.

Kilometrelerce uzunlugunda temiz plajlari, sicak ve sig denizi, birbirinden güzel yüzlerce koyu ile ülkemizin güzel tatil beldelerinden olan Didim ; havada ki nem oraninin çok az olmasi ve cografi yapisi geregi Astim hastaligina iyi gelen dünyadaki iki bölgeden biridir.

Didim´i diger tatil bölgelerinden farkli kilan sadece havasi ve denizi degildir. Antik Didyma kentinin üzerine kurulan ilçe açik hava müzesi olmasiyla da ilgi çekicidir.

Apollon Tapinaginin günümüzde kalan kalintilari bile bas döndürücüdür. Apollon Tapinagi bölgede ki en heybetli ve en koruna gelmis yapitlardan birtanesi olup, hergün yerli yabanci yüzlerce turist tarafindan gezilmektedir. Tapinaga 7 km uzaklikta deniz fenerinin oldugu bölge Poseidon Sunagi´ dir. Burada tanrilara kurban ve adaklar ödenirdi. Didim´de alternatif olarak herbiri binlerce yillik tarihi saklayan Milet, Priene, Heraklia, Efes, Iasos vb onlarca tarihi yeride gezme imkanina sahipsiniz.


Apollon Tapinagi

Didim´ in girisinde, Bati Anadolu kiyilarinin en etkileyici bagimsiz aniti olarak kabul edilen Apollon Tapinagi yükselir. Tapinagin anitsal boyutlari ve benzersiz plani kadar , çok iyi bir durumda korunagelmesi de hayranlik uyandirmaktadir. Yunan dünyasinda Apollon Tapinagi´ ni boyutlari bakimindan önemli bir farkla geride birakacak herhangi bir tapinak yoktur.

Didyma (Didim): Aydin ilinin Söke ilçesi, Yeni Hisar köyü sinirlari içerisinde yeralan Didyma, Apollon Tapinagi ile ünlüdür
Didyma’daki ilk kazilar 1858’de Ingilizler tarafindan Newton’un baskanliginda yapilmis. 1905’te Th. Weigand yönetiminde baslatilan kazilar sistemli temellere dayandirilarak 1937’ye kadar sürdürülmüstür. Bu dönemde tapinagin büyük bir kismi ortaya çikmistir. Kazi ve arastirma çalismalari Alman uzmanlar tarafindan hâlen sürdürülmektedir.

Didymaion, Miletus’a bagli bir kâhinin ikamet yeri ve mabet olarak bilinir. Son kazilardan Didyma’nin sadece bir kâhinin ikametgâhi degil, ayni zamanda yogun bir yerlesim yeri oldugu da anlasilmistir. Arkaik tapinagin yapimina M.Ö. 6. yüzyilin ortalarinda baslanildigina ve yapiminin ayni yüzyilin sonlarinda tamamlanildigina inanilir. Helenistik tapinagin yapimina, Büyük Iskender’in Perslere karsi elde ettigi zaferden sonra baslanilmistir. Ancak, kalintilardan bu Helenistik tapinagin yapiminin tamamlanmadigi anlasilmaktadir

Didim tatil cennetinde ilginizi çekebilecek baslica eserler ya da bölgeler sunlardir: Didim Apollon Tapinagi, Milet, Milet Tiyatrosu, Faustina Hamami, Serapis Tapinagi.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fatih Sultan Mehmet Han’ın Özgürlük Fermanı - şahinnparadisegelenekselramazancoşkusu

StockWatch (Borsa Takip Programı)

Tahvil Nedir